Novosti & Blog

Avioradar.hr: Intervju s Krešimirom i Vedranom Jungom

14.01.2020. |
Avioradar u posjeti Jung Skyu

Jedini portal u Hrvatskoj specijaliziran za industriju avijacije, Avioradar.hr, u prosincu je razgovarao s Krešimirom i Vedranom Jungom o povijesti, sadašnjosti i budućnosti tvrtke Jung Sky. Intervju je objavljen 1. siječnja 2020. te je u originalnom obliku dostupan NA OVOM LINKU.

U nastavku, intervju prenosimo u cijelosti. Fotografije korištene u tekstu vlasništvo su portala Avioradar.hr koji nam je dao svoju dozvolu da ih za ovu prigodu koristimo.

------------

Odlučili smo posjetiti Jung Sky – uglavnom samozatajnu, ali prije svega uspješnu avio tvrtku koja svoj komadić neba osvaja već 10 godina. Mnogima je izvan vidokruga, možda zato jer se bavi prijevozom poslovnim mlažnjacima pa običnom putniku takav prijevoznik prođe "ispod radara".

Jung Sky danas u floti ima 2 zrakoplova Cessna 525A CJ2, ali gaji i velike ambicije prema njenom povećanju i obnovi, a letove su prije 10 godina započeli s ni više ni manje nego s Cessnom 172.

Popričali smo s vlasnicima i osnivačima tvrtke, Krešimirom i Vedranom Jungom, o povijesti, sadašnjosti, a i planovima za budućnost ovog zračnog prijevoznika.

Kako je krenuo Jung Sky?

Prije 10 godina smo se drznuli osnovati avio tvrtku nakon čega su krenuli pregovori s bankama za financiranje našeg prvog zrakoplova, Cessne 172, koja nam je služila za panoramske letove, ljeti s Brača, a zimi iz Zagreba. Prije 10 godina je bilo pomalo smiješno vidjeti kad je naša Cessna došla, "zapakirana" u kontejneru, rastavljenih krila. Skoro nitko nije mogao zamisliti kako ćemo prerasti u ozbiljnu avio tvrku.

Kako se razvijala vaša flota?

Prije 8 godina smo nabavili prvi mlažnjak, Cessnu CJ, s kojom smo počeli organizirati poslovne letove. U početku smo bili nepoznata tvrtka, bez reputacije, no, s vremenom smo počeli dobivati sve više i više letova. Tako smo došli u situaciju da nam jedan mlažnjak nije bio dovoljan jer organizirate let ili više njih, a zrakoplov nenadano završi na servisu. Tada smo krenuli u nove razgovore s bankama o financiranju drugog zrakoplova i postupno je došao jedan koji je bio poboljšana verzija CJ-a, a potom i drugi, dok smo onaj prvi mlažnjak prodali. Te dvije Cessne 525A CJ2 danas nas operativno odlično služe, no, problem je što one nisu namijenjene za tako učestale letove. To su zrakoplovi napravljeni za privatne poslovne letove, predviđeni raditi 400 do 500 sati naleta godišnje, a naši zrakoplovi naprave 700 pa čak do 900 sati naleta. Zato se dovodimo u situaciju da su zrakoplovi na održavanju dosta često, no, baš smo iz tog razloga, a i zbog značajnijeg podizanja razine usluge i ranga operacija, trenutačno u postupku nabave Embraera Legacy 600 kojeg planiramo uvesti u flotu na proljeće ili početkom ljeta iduće godine.

Embraer Legacy 600 gledate kao unaprjeđenje ili obnovu flote? Kako planirate uvođenje novog modela u flotu?

Dugoročno svakako kao zamjenu za postojeće CJ2, no, prvu sezonu ili možda dvije paralelno ćemo raditi operacije s dvije Cessne i Legacyjem, nakon čega bi slijedila nabava još jednog Legacyja i postupna obnova flote. Što se tiče uvođenja novog tipa zrakoplova u flotu, to iziskuje mnogo vremena, strpljenja, papirologije pa i financija. Ovo će biti prvi Embraer u hrvatskom registru što je još jedna otežavajuća okolnost s obzirom da inicijalno unošenje tipa zrakoplova u registar i AOC iziskuju ispunjavanje dodatnih uvjeta. Uvođenje Embraera u flotu tražit će i povećanje broja zaposlenih, trenutačno nas je 28, a planiramo zaposliti još 10-ak ljudi, uglavnom posada i pratećeg osoblja.

Avioradar.hr: Intervju s Krešimirom i Vedranom Jungom

 

Hrvatska javnost ne viđa vaše zrakoplove često u Hrvatskoj. Možete li nam reći koje su vaše najčešće linije ili gradovi?

Aerodromi koje najčešće viđamo su Nica i Rim, a Italija se nekako istaknula s najvećim brojem letova. Ljeti često letimo po grčkoj i turskoj obali, a unutar Europe, osim Nice i Rima, najčešće letimo u Milano, London, Veneciju, Barcelonu, Pariz, München, Berlin, Ženevu, Zurich, Prag itd. Često ne letimo na primarne aerodrome već na one namijenjene prvenstveno za opće zrakoplovstvo. Treba spomenuti da smo nedavno imali vremenski najdulji let u povijesti tvrtke, s Malte u Belfast.

Kakav je profil vaših putnika?

Većinom je riječ o poslovnoj klijenteli, ali često našim zrakoplovima lete i glumci, sportaši, pjevači te brojne druga imena europske i svjetske estrade. Nedavno smo tako imali zadovoljstvo prevoziti Stinga, a s nama su letjeli i Andrea Bocelli, Keanu Reeves, Kit Harington, Jamie Foxx, naš Luka Modrić i mnogi drugi. Najčešće se pokaže kako su to jednostavni i samozatajni ljudi, vrlo pristojni i pristupačni, a i moramo reći da su uvijek raspoloženi za fotografiranje s posadom.

Kako izgleda usluga u "bizjetu"?

Putnik najčešće leti s terminala općeg zrakoplovstva koji su odvojeni od glavnih putničkih terminala. Od tamo se prevozi do zrakoplova gdje ga dočeka personalizirana usluga. Standardno, u našim zrakoplovima putnicima su na raspolaganju pića, snackovi, vina pa i pjenušci, a putnik po želji može naručiti catering, posebnu uslugu hrane i pića i slično. Putnik se ne zadržava nepotrebno na aerodromu niti u dolasku niti u odlasku, nema dodira s gužvama i često napornim check-in procesima, a primjenjuju se i bitno pojednostavljene i ubrzane sigurnosne provjere, što je svakako dodatna pogodnost.

Imate li kabinsko osoblje u svojim zrakoplovima?

Zasad ne. U našim Cessnama ima 6 sjedala pa stjuardese ne bi niti stale uz putnike. No, s uvođenjem Embraera u flotu svakako ćemo uvesti i kabinsko osoblje. Sada poslove kabinaca na zemlji obavljaju kapetan i prvi časnik, a u zraku je putniku sve nadohvat ruke i sam se može poslužiti sa svime što je potrebno.

Cessna CJ2 je certificirana za jednog pilota. Kako vaša tvrtka funkcionira po tom pitanju?

Iako je Cessna CJ2 certificirana za jednopilotne operacije, svi naši piloti su obučeni za operacije s višečlanom posadom jer je to obavezno kada se leti komercijalno, tako da na svakom letu imamo kapetana i prvog časnika.

Kada govorimo o letačkim operacijama, kako funkcionira Jung Sky od prodaje pa do samih letova?

Najčešće letove prodajemo preko "brokera" odnosno agenata koji se bave organizacijom privatnih letova. Usko surađujemo s 30-ak brokerskih tvrtki, no, imamo i stalne klijente koji se prvo nama izravno obrate za let, pa, ako naš zrakoplov nije raspoloživ, obraćaju se dalje brokerima. Skoro svaki dan odrađujemo jedan do pet letova po zrakoplovu, a protekli nam je prosinac 2019. bio popunjen 95% što također govori o rastu tvrtke jer nema više tolikih razlika između ljeta i zime. Što se tiče letačkih operacija, imamo vlastiti dispečerski i operativni centar, odjel za prodaju letova, logističku službu, a u osnivanju smo i vlastite službe održavanja.

Događa li vam se da se susrećete s predrasudama zbog "malih" zrakoplova?

Baš smo nedavno imali slučaj dok smo prevozili Luku Modrića u Rijeku pa smo nedugo nakon što je glavnina oluje prošla, dok su se u daljini još mogli vidjeti cumulonimbusi i sijevanje iz njih, krenuli na slijetanje. Iako je sve bilo po proceduri, mediji su se raspisali da je Luka jedva sletio i da je po kapetana hrvatske nogometne reprezentacije poslan "aviončić". Vjetar je puhao svega 10 čvorova, a zbog zahtjevnog prilaza na LDRI, putnicima se činilo da stvari nisu pod kontrolom, ali sve je bilo po proceduri i bez ikakvih neočekivanih ili nekontroliranih situacija. Suprotno dojmu koji su medijski članci tada stvorili, veličina zrakoplova nema nikakve veze s njegovim ponašanjem u vremenski nepogodnim uvjetima. Veliki zrakoplovi su zbog veće mase inertniji, ali im je također i težište u kojem su najstabilniji puno udaljenije od repa i nosa nego što je slučaj kod "malih" mlažnjaka. Tako da je Luka tada mogao letjeti i većim zrakoplovom, ali osjetio bi jednake turbulencije, ako ne i veće. Također bih napomenuo kako se kod nas sve radi i strože od standardnih procedura, a sigurnost putnika i posade nam je, naravno, na prvom mjestu, daleko ispred svega ostalog.

(autor nastavlja...)

Osobno smo se uvjerili u luksuz ovakvih malih zrakoplova, od udobnosti sjedala, velikih i preglednih prozora, pa i u činjenicu kako je cijeli zrakoplov rezerviran "za vas".

Moramo priznati kako je nakon čestih posjeta velikim pilotskim kabinama komercijalnih zrakoplova, bilo pravo osvježenje uskočiti u pilotsku kabinu CJ2. Ovako mala ima svoje čari, pilot stekne osjećaj povezanosti sa zrakoplovom i sve vam je nekako na dohvat ruke.

Imponira sama pomisao jednog se dana vinuti u visine s ovim mališanom jer možemo samo zamisliti kakav drukčiji osjećaj pruža let ovakvom "drukčijom" klasom zrakoplova.

 

Avioradar.hr: Intervju s Krešimirom i Vedranom Jungom

 

Ovdje bukiraš Jung Sky newsletter i kontinuirano si u toku s probranom listom lijepih stvari koje nam se događaju. Ne davimo, samo smooth flying.

Follow us