Novosti & Blog
[USPJEŠNO 'HENDLA' DVIJE KARIJERE] Magazin Story razgovarao s našim pilotom Svenom Kučinićem
(U nastavku tekst objavljen u časopisu Story 11. svibnja 2022. pod naslovom 'I na nebu i na zemlji'. Članak prenosimo u cijelosti, a izvornu objavu moguće je pronaći OVDJE)
PODNASLOV: Mlad, uspješan i ovisan o letenju, prvi časnik u jednoj aviokompaniji Sven Kučinić otkrio nam je sve svoje strasti koje je pretočio u ozbiljan biznis koji cvjeta na dvije razine - onoj zemaljskoj te onoj u zraku.
Sven Kučinić 34-godišnji je pilot aviokompanije Jung Sky koja djeluje na tržištu poslovne avijacije i obavlja usluge privatnih letova po narudžbi, a uz to je i vlasnik tvrtke LumiLas koja se bavi projektiranjem i programiranjem sustava svjetlosnih, specijalnih i laserskih efekata za koncerte, klubove i korporativne evente čime je njegov raspored uistinu jedinstven.
Kako izgleda prosječan tjedan pilota u poslovnoj avijaciji?
Poslovna se avijacija od redovne putničke avijacije razlikuje po znatno dinamičnijem rasporedu letenja te višestruko većem broju destinacija na koje se leti. U kompaniji koja putnicima nudi mrežu destinacija od petstotinjak aerodroma, same letačke operacije za pilote su zahtjevnije od održavanja redovnih linija. Golema je prednost i smjenski rad, što podrazumijeva noćenja i vrijeme za odmor u brojnim gradovima diljem Europe. Tijekom jedne prosječne smjene nerijetko posjetimo dvadesetak zemalja.
Koliko je taj posao stresan i koliko je izazovno uskladiti tempo svakodnevice u Jung Skyu s ostalim obavezama i privatnim životom općenito?
Percepcija stresnosti posla ovisi o pojedincu. Temeljni dio obuke i selekcije profesionalnih pilota jest i tzv. stress management pa mislim da bi mi neki uredski posao bio stresniji od pilotskog. Ovaj posao možete raditi samo ako ga istinski volite, što naravno podrazumijeva i organizaciju privatnog života u skladu sa specifičnostima i tempom pilotskog života. Svakako je praktično ako ste po prirodi radoholičar koji uz to obožava putovati.
Kako se uopće dogodilo da unatoč uspješnoj i zahtjevnoj karijeri počnete razmišljati o karijeri pilota?
O karijeri pilota razmišljao sam i prije te druge karijere, ali tada nisam mogao financirati vrlo skupo školovanje pa me život odveo u drugom smjeru. Kako na kraju sve ipak dođe na svoje, stjecajem nekih lijepih i nekih manje lijepih životnih okolnosti odlučio sam ispuniti izvorni 'pilotski plan'. Čvrsto vjerujem da je život prekrhak i prekratak za odustajanje od ispunjenja želja i planova, ma kakvi oni bili. Nikad nije kasno za promjenu ili, u mom slučaju, proširenje karijere.
Vratimo se malo na početak – kada i kako je nastao LumiLas?
Lumilas je nastao još u studentskim danima kao spoj ljubavi prema glazbi i tehnologiji. Svjetlosni i laserski efekti posljednjih su tridesetak godina prešli put od paljenja i gašenja žarulja do sofisticirane elektronike i robotike. Segment u kojem sam se ja pronašao jest projektiranje i programiranje te tehnologije za razne glazbene događaje, s obzirom na to da većina nije fascinirana samom tehnologijom, ali itekako reagira na efekte te tehnologije integrirane u audiovizualni doživljaj.
U čemu najviše uživate u svakom od tih poslova?
Komercijalno letenje odvija se prema strogo zadanim procedurama i propisima pa time zadovoljava štrebera u meni koji voli kad stvari idu u skladu sa zadanim procesima. Drugi posao, pak, zahtijeva određenu dozu kreativnosti, u čemu također iznimno uživam. Rad u aviokompaniji omogućuje mi da putujem po svijetu, ali bez obaveze tonskih proba i cjelonoćnog programiranja opreme u arenama. Naravno, moram biti iskren – prilično je dobar osjećaj nekoliko puta dnevno imati u rukama kontrole moćnog mlažnjaka.
U Lumilasu radite za najveće zvijezde domaće estrade, a u Jung Skyu vaši su putnici neki od najvećih svjetskih celebrityja (op.a, Jose Mourinho, Sting, Keanu Reeves, Andrea Bocelli i dr.). Kažu da što je neka osoba veća 'faca', to je jednostavnije s njom surađivati. Je li to istina?
U većini slučajeva to je istina. Specifičnost avioprijevoza celebrity putnika jest potreba za pronalaženjem ravnoteže između 'posebnog tretmana' koji se donekle podrazumijeva i pilotskog autoriteta nužnog za sigurnost leta. Ugodno sam se iznenadio kad smo prevozili obitelj jednog bivšeg američkog predsjednika. Zbog percepcije u medijima imao sam određene predrasude, ali ljudi su me vrlo ugodno iznenadili pristupačnošću i susretljivošću.
Veliki koncertni spektakli područje je za koje se specijalizirao te se tijekom petnaestak godina poslovanja LumiLasa etablirao kao jedan od tržišnih lidera. 'Zahvaljujući tom poslu proputovao sam velik dio svijeta na turnejama izvođača kao što su Gibonni, Prljavo kazalište, Petar Grašo, Đorđe Balašević i drugi', otkrio je Sven koji podjednako uživa u oba posla.
Vidi prethodne novosti:
Preporuka:
Ostalo:
Ovdje bukiraš Jung Sky newsletter i kontinuirano si u toku s probranom listom lijepih stvari koje nam se događaju. Ne davimo, samo smooth flying.